Rodiče

Babské rady k otěhotnění

Žijeme v hektické době, která se na nás podepisuje jak fyzicky, tak psychicky. Což má vliv na náš život i na naše zdraví.

6 min na čtení

Autor:


2

Velkým problémem dnešní doby je zvyšující se neplodnost. Specializované kliniky dnes vyhledává čím dál více párů, které se dlouhé měsíce či roky pokoušejí o miminko, avšak bez úspěchu. Tyto páry se ovšem mnohdy nespoléhají jen na moderní medicínu, ale stále častěji se uchylují k alternativním způsobům léčby. Takzvané staré dobré „Babské rady“, které vycházejí z mnohaletých zkušeností našich předků a dnes zažívají velký boom.

Co nám tedy zkušenosti našich maminek a babiček radí v případě touhy po otěhotnění?

Zdravá výživa

Nejdříve je potřeba, aby budoucí matka dodržovala zásady správné životosprávy. Strava by měla být pestrá, vyvážená s dostatkem ovoce a zeleniny. Omezit by se měly škodlivé tuky, uzeniny, kofein, sladkosti, polotovary i smažená jídla. Je vhodné se také vyhnout mouce a bílému cukru. Samozřejmě alkoholu a cigaretám by se měla žena také vyhnout.

Žádný stres

Stres nepomáhá nikomu a u žen, které se snaží otěhotnět, to platí dvojnásob. Když si žena zoufá, že se jí nedaří otěhotnět, většinou první rada okolí zní „neřeš to“. A mají pravdu. Pokud bude žena neustále přemýšlet, proč se jí nedaří otěhotnět, bude v neustálém stresu, z každé další příchozí menstruace bude mít trauma, vytoužené těhotenství pravděpodobně nepřijde. Proto je dobré přestat řešit věci, které nejdou ovlivnit, pokusit se myslet pozitivně a brát věci tak, jak přicházejí. Stresové hormony totiž ovlivňují prokrvení dělohy, mají vliv na ovulaci i na pohyblivost vejcovodů. Stres také zabrání uhnízdění vajíčka, neboť působí negativně také na imunitní systém.

Je vhodné utřídit si myšlenky, vyhnat z hlavy ty negativní a začít myslet co nejvíce pozitivně. Tomu může dopomoci například jóga, bylinky nebo ve složitějších případech pomoc psychologa.

Žena by si měla uvědomit, že těhotenstvím a mateřstvím se pro ni život otočí o 180 stupňů, vše se změní. Fyzicky se změní její postava, pleť, bude se jí v průběhu těhotenství špatně chodit, dýchat i spát. Také si žena musí uvědomit, že se tím změní její život jako takový, přijde o volný čas, své koníčky bude muset omezit. To vše může u žen způsobovat stres, který otěhotnění může zkomplikovat.

Je ovšem potřeba si uvědomit, že nosit pod srdcem své dítě a porodit ho je největší dar, který žena má a který muž nikdy nepozná. Stejně jako vztah matky a dítěte je nejsilnějším poutem, které vzniká již v těhotenství, prohlubuje se porodem a zůstává celý život. Za tento dar stojí obětovat jak život bez závazků, tak i třeba dokonalou postavu a nejmenší velikost oblečení.

Dobrý spánek

Dobrý spánek je základ všeho. Pokud si žena dobře odpočine, každé ráno je pak pro ni hezčí a tím pádem je i příjemněji naladěna na celý den a podporuje tak svou psychickou stránku. Tělo i duše člověka si potřebuje odpočinout a tak kvalitní spánek a dobrá strava jsou základními kameny dobře fungujícího těla i mysli člověka.

Správný pohyb i váha

Dostatek pohybu je také důležitý pro dobré fungování těla i pozitivní mysl. Také je vhodné myslet na svou váhu a udržovat tzv. BMI (neboli Body Mass Index) na optimální úrovni. Tuto hodnotu vypočítáte snadno: BMI = váha / (výška * výška) (výška se udává v metrech, tedy například 1,65 m)

Výsledek si pak můžete porovnat v následující tabulce

BMI Stav Zdravotní rizika
18,5 Podváha Vysoká
18,5-24,9 Ideální stav minimální
25,0-29,9 Nadváha Mírně zvýšená
30,0-34,9 Obezita 1. Stupně Zvýšená
35,0-39,9 Obezita 2. Stupně Vysoká
40,0 a více Obezita 3. Stupně Velmi vysoká

Ženy s podváhou nebo naopak nadváhou můžou mít kromě jiných zdravotních rizik i potíže s otěhotněním.

Frekvence milování

V tomto případě neplatí, že čím častěji, tím vyšší šance na otěhotnění. Ba právě naopak. Vysoké množství styků snižuje kvalitu spermií a tím také snižuje možnost otěhotnění. Jako ideální frekvence se uvádí sex 3x týdně, aby spermie stihly dozrávat a putovaly tak k vajíčku řádně vyvinuté a tedy i kvalitní.

Orgasmus

Ženy, které mají orgasmus chvíli po muži, mají velkou šanci, že se otěhotnění podaří, neboť stahy dělohy a poševních stěn pomohou posunout spermie dál do dělohy a tím usnadní spermiím průnik k vajíčku.

Lubrikanty

Pokud se pár snaží o miminko, měl by přestat používat lubrikanty, které mohou snížit pohyblivost spermií.

Mocná síla bylinek

Bylinky jsou všelékem na většinu neduhů a zdravotních problémů. Také v otázce otěhotnění hrají důležitou roli a mohou být velkým pomocníkem. Na posílení ženských pohlavních orgánů je výborný kontryhel. Na stimulaci dělohy je vhodná meduňka či heřmánek. Dále se pak doporučuje užívat maliník, šalvěj, pelyněk a další bylinky. V mnoha obchodech s bylinkami již seženete nebo Vám může prodejce namíchat bylinkovou směs, která všechny důležité bylinky obsahuje a poučí Vás také o správném užívání.

Také se doporučuje užívat česnek, zázvor, chilli, celer a mateří kašičku. Důležitá pro tělo ženy je také kyselina listová, která je doplňkem stravy a je snadno sehnatelná v každé lékárně.

Poloha ženy

I samotná poloha při sexu hraje důležitou roli. Pokud zařídíte lepší sklon těla ženy a hlubší průnik, například podložením hýždí, pomůžete tak snadnějšímu průniku spermií. Také se doporučuje, aby žena po styku udělala svíčku a vydržela v této poloze klidně i 30 minut.

Závěrem

I když je to těžké a stresující, když se neustále nedaří zplodit potomka, je potřeba se co nejvíce uvolnit, uklidnit a s pozitivní myslí věřit nejen svému tělu, ale také přírodě, která dokáže zázraky. Pokud žena otěhotní a v raném stádiu těhotenství o miminko přijde, je to smutné, ale opět je potřeba se na to podívat z té lepší stránky, neházet rovnou flintu do žita a říct si, že příroda ví, proč to tak zařídila, že se to tentokrát nepovedlo dotáhnout do zdárného konce.

2

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Budete-li nadále prohlížet náš web, předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.   V pořádku,