Čas nedokážeme zastavit, ale v dnešní době to ani není potřeba. I navzdory plastickým operacím lze stárnout do krásy. Abyste si zachovala hezký vzhled i ve vysokém věku, je třeba na tom pracovat už v mládí. Krása, životní pohoda a vyrovnanost se totiž neobjeví ze dne na den.


Říká se, že krása vychází zevnitř. Krásná žena je především zdravá žena. Nemusíte používat tuny líčidel ani využívat kosmetických úprav. Botox a liposukce nejsou základem krásné a mladě vypadající ženy. To pravé tajemství skvělého vzhledu tkví ve správně nastaveném životním stylu.

V dnešní době je věk opravdu jen číslo. Délka života se oproti minulým stoletím výrazně prodloužila. Vždyť v roce 1900 byl maximální věk žen 48 let. Dnes je hranice průměrně okolo 80 let, přičemž mnoho žen díky zdravému životnímu stylu dokáže zvednout i tuto hranici.

Úspěšné ženy také nejsou žádné mladice. Mnoho známých a slavných spisovatelek napsalo svá stěžejní díla až na prahu čtyřicítky (např. J.K. Rowling). Svět je plný skvělých žen v pokročilém věku, které jsou krásné, elegantní a rozhodně jim nechybí grácie.

Jen se podívejte na Meryl Streep nebo Helen Mirren – je jim přes 70 a přesto by mnoho z nás chtělo vypadat právě jako ony.

Pohybem ke zdravému tělu

Studie dokazují, že pravidelný pohyb pomáhá zastavit čas. Ne doslova, samozřejmě. Intenzivní cvičení 5x týdně pomáhá zpomalit stárnutí. Díky pravidelnému pohybu bude vaše tělo zdravé, udržíte si štíhlou linii, budete mít více síly, a dokonce můžete předejít i některým onemocněním.

Zdravé a trénované tělo je odolnější vůči ztuhlostem a bolesti. Podobným způsobem, jak si udržet zdravé tělo je také manuální práce. Sekání trávy na zahradě nebo práce okolo domu jsou přirozeným pohybem, který pomáhá udržovat tělo mladé.

Správně nastavený jídelníček

Dobře nastavené stravovací návyky jsou stejně důležité jako cvičení. Klíčové je vyhnout se rychlému občerstvení a nekonzumovat příliš tučná jídla. Základem by měla být pestrá a vyvážená strava plná zeleniny, luštěnin, ořechů, semínek a zdravých olejů. Jen tak udržíte své tělo zdravé a vitální po dlouhá léta. Především proto, že díky zdravé stravě můžete zamezit vzniku mnoha onemocnění, zvláště těch kardiovaskulárních.

Vlivem špatné stravy také dochází ke zvýšení cholesterolu v krvi, zvýšení krevného tlaku nebo vzniku cukrovky. Zvýšený příjem tuků způsobuje kornatění cév a jejich ucpávání. V důsledku neprůchodnosti cév může dojít k řadě zdravotních komplikací mezi něž patří embolie nebo infarkt.

Nemusíte do sebe celý život cpát raw jídlo a pít jenom nízkokalorické smoothie, abyste zpomalila proces stárnutí. Důležité je být optimistická, brát život s lehkostí a umět si ho užít. Vždyť žijeme jen jednou!

Dopřejte si dostatek spánku

Po probdělé noci můžete zjistit, že vaše oči zdobí obrovské šedé kruhy, vypadáte unaveně, pokožka je mdlá a jakoby bez života. Spánek je důležitý v každém věku. Naučte se proto odpočívat a dopřejte si denně alespoň 8 hodin kvalitního spánku. Všichni známe rčení vyspat se do krásy. Je na něm totiž špetka pravdy.

Odpočatá pleť je vypnutá, rozzářená a vypadá svěže. Během spánku dochází k regeneraci kožních buněk a hladiny stresových hormonů (zvláště kortizolu) se vyrovnávají. Pak už vám postačí jen troška make-upu, abyste podtrhli svou přirozenou krásu.

Se stárnutím ovšem přichází také problémy se spánkem, takže není vždy jednoduché vyspat se do růžova. Své návyky můžete potrénovat tak, že budete chodit spát zhruba ve stejnou dobu a podobě také vstávat. Vyhněte se elektronice a usínání u televize. V místnosti vytvořte příjemné klima (spíše chladnější) a tmu.

Zlaté pravidlo spánku: neperte se s přírodou

Ivana Cimbůrková |5 minut čtení

Zažijte nebo se naučte něco nového

Říká se, že člověk se učí celý život. Učení ale není vždy povinnost, může to být také zábava. Naučte se fotografovat jako profík, zajděte na kurz potápění nebo vyzkoušejte jakoukoliv jinou dovednost. Zkoušení nových věcí je zábavné a obohacující. Zajděte na kurz jógy a naučte se meditovat, relaxovat a zbavit se stresu. Nebo si jen kupte novou knihu a inspirujte se.

Život je plný možností a věk rozhodně nemusí být překážkou. Nové zážitky vám vykouzlí úsměv na tváři a získáte navíc nové zkušenosti, o které se můžete podělit se svými blízkými.

Tip: Pokud nechcete nikam chodit, použijte sílu internetu. YouTube je plný výukových videí nejrůznějšího typu. Najdete zde jak vzdělávací programy, tak různé kurzy. Nebojte se dál se učit a vzdělávat se. Vyšší věk není limitující.

Na co si dát pozor

V pokročilém věku byste například měli omezit přímé slunění a opalování. I když budete mít krásně hnědou pokožku, sluneční paprsky vám přidají mnoho vrásek. Jsou také zodpovědné za ztrátu kožního elastinu. Pokožka přestane být pružná a vyhlazená. Stárnutí kůže se nevyhnete, ale můžete jej zpomalit, pokud to nebudete přehánět se sluníčkem.

Čím je člověk starší, tím více potřebuje pokožka hydratovat. Bez dostatečné hydratace může kůže vypadat starší, než ve skutečnosti je. Vhodné je proto používat hydratační krémy, které jsou určeny pro zralou pleť. Postarají se o hloubkovou hydrataci a pleť zároveň vyživí.

Doplnit vodu a tekutiny potřebuje nejen pokožka, ale i celé tělo. Pitný režim je důležitý v každém věku, a zvláště v tom pokročilém. Voda vyplavuje z těla toxiny, pomáhá při trávení a podporuje funkci tělních buněk. Dodržování pitného režimu vám pomůže lépe spát, soustředit se, a dokonce můžete i zhubnout. Voda zabraňuje vysoušení kůže a pomáhá udržovat vypnutou pokožku.

Krémy pro zralou pleť

V pokročilejším věku je vhodné disponovat dvěma krémy: denním a nočním. Denní obvykle obsahuje UV faktor, který je velmi důležitý, protože pokožku chrání před slunečním zářením. Noční krém mívá hutnější konzistenci. Bývá nabitý vitamíny a díky tomu pleť přes noc dokonale vyživí.

Dermatologové obvykle označují zralou pleť již od 35 let. V tomto období pokožka začíná ztrácet svou pružnost, kolagen a elasticin. Vhodné jsou proto krémy, které pomáhají zmírnit tvorbu vrásek, pleť vyhlazují a působí také proti pigmentovým skvrnám. Oblíbené jsou produkty od značek Eucerin, Bioderma, Dermacol, VICHY nebo Yves Rocher.

Jak být stále krásná

  • Omezte příjem nezdravého jídla. Vyhněte se cukrům a tukům.
  • Pravidelně se hýbejte. Choďte na procházky do přírody, zahradničte, běžte si zatancovat nebo si jen tak zacvičte doma před televizí.
  • Dopřejte si dostatek spánku.
  • Choďte mezi lidi. Scházejte se s rodinou a přáteli.
  • Cestujte, objevujte a učte se. Zapište se na kurzy, čtěte a objevujte nové končiny.
  • Udělejte si čas pro sebe. Relaxujte, dopřejte si zkrášlovací kůru a dobijte baterky.
  • Smýšlejte optimisticky. I když jste v životě zažila mnoho strastí, naučte se myslet pozitivně.

Každá žena může být krásná. Uchování mladistvého vzhledu není nijak složité. Základem je pozitivní smýšlení a radost ze života. Každá žena by měla milovat především sebe sama, pečovat o sebe a chtít prožít život plný krásných chvil.


SDÍLEJTE ČLÁNEK
1
Přidat k oblíbeným
0
Vstoupit do diskuze
Stáhnout PDF

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Pokračováním souhlasíte s podmínkami.